måndag 3 juli 2017

Min sommarvecka - kort 1

Hej!

Rosa/Scraprosa här och nu i semestertider så turas vi om här i bloggen med en vecka var. Jag är först ut och jag kommer att göra några fler inlägg under veckan. Mitt tema kan man nog säga är högtider. Det kommer bli bröllopskort, studentkort, konfirmationskort och grattiskort. 

Jag börjar med ett studentkort. Varför jag börjar med just den här beror på att jag vill slå ett slag för vår sommarutmaning #47 att göra ett kort efter en skiss (som jag har ritat, hihi). Jag har följt skissen på det här kortet.


Vackra papper från Maja Design.


Det här är en gummistämpel från Magnolia och är årets studentstämpel. Jättesöt tycker jag och jag har färglagt med följande copicpennor:

Hud: E04-11-21-00-000-RV34-R20
Hår: E57-55-53-50
Mössans skärm: 100 (svart) - C9-7-5-0
Mössans band: W9-7-5-Y35-B24
Mössan "vitt": B000-0000
Klänning: B00-000-0000-R81
Skor: R83-81-blender
Blommor och blad: G28-YG09-YG23-R81-59-RV55-06
Skugga och mark: Y00 och E42
Vit gelpenna till fräknarna


Så här ser insidan ut, jag har använt en embossingfoder från Nellie Snellen, det är egentligen jultema på den men det behöver man ju inte bry sig i :D Gratulationsstämpeln kommer från Vilda stamps.


Så här brukar jag göra på baksidan. Att ha något på insidan och på baksidan gör att kortet blir mer stabilt så jag gör alltid en insida och en baksida.


Den läckra fonten har jag laddat ner från nätet efter tips av scrapvännen Ulrika och den heter "KG Call me maybe". I love it! Runda dies är en blandning av memory box och CC design. Vimpeln är från Spellbinders.

Nu vill jag gärna se att ni är med i utmaningen då Copic har utlovat ett lite större pris än vanligt, vilket är superkul! 

Ha en fortsatt bra dag så dyker jag upp här i veckan igen!

KRAM Rosa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar